Dave goes Lars!

"Okej killar. Ja å Roland satt igår och knepade ihop startelvan mot Portugalmatchen i morgon här i Portugal. Det är viktigt att vi visar upp det spelet vi stundtals visade upp mot Portugal i höstas på Råsunda. Vi ska låsa deras ytor och hitta klara vägar i djupled på anfallare/yttermittfältare. Baktill kommer vi jobba efter ett väldigt tätt försvarsspel och vi har valt rutinerade och formstarka killar baktill.

I mål står som vanligt Andreas. På en högerbackposition spelar Olof. Petter och Majstorovic centralt och Micke du spelar till vänster. Som vanligt är det viktigt att vi låser ytorna på kanterna för deras yttermittfältare. Därför är det viktigt att våra yttermittfältare tar sitt defensiva ansvar. Då pratar jag främst om Christian till vänster och Sebastian till höger inledningsvis. Centralt vill jag se Anders i en defensiv roll och Kim spelar framför honom. Längst fram startar Henke, som också är lagkapten, bredvid Johan som i denna match ska sätta sina lägen i boxen."

Kan detta vara Lars Lagerbäcks egna ord inför lördagens match med avspark 21:00? Baktill känns det säkrast med Olof till höger där han har spelat förut och en given Micke Nilsson som spelar regelbunden ligafotboll, till skillnad från Edman. Mittfältet känns ganska givet och invant och att Elmander spelar bredvid Henke känns också som det naturliga valet. Hans djupledslöpningar sliter förhoppningsvis en hel del i det portugisiska försvaret.

Mitt tips: Portugal 0 - 1 Sverige
Målskytt: Christian Wilhelmsson, assisterad av Kim Källström.

Över, ut och tillbaka igen.

/Dave

Kommentarer
Postat av: Anton

Haha klockrent speach from lasse lager! :D

2009-03-27 @ 17:01:35
Postat av: Linnéa Spindel

oj, här hamnade jag och jag gissar tyvärr på resultat 2-0 till portugal.

Gott med Majstorovic i truppen må jag säga :)

2009-03-28 @ 19:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
gratis besöksräknare